Sí però no; no però sí

La Regidoria de Comerç es planteja canviar el sentit de la circulació del Portal de Sant Roc i obrir la Rambla fins el pàrquing del Raval. Darrera de tota decisió, especialment en el camp de la mobilitat, hi ha l'anàlisi i l'estudi d'especialistes en el tema. No són decisions, al contrari del que molts es pensen, que es preguin a la lleugera. Dit això, m'atreveixo a dir-hi la meva.

És evident que alguna cosa s'ha de fer amb tot el garbuix que suposa moures per la Rambla i pels carrers de l'entorn. Em sembla encertat obrir la Rambla fins el Portal de Sant Roc per millorar l'accés al centre de la ciutat; però no el motiu pel qual es fa, facilitar l'accés al pàrquing de la Plaça Vella. Aquest pàrquing és un error que ve de lluny; un pàrquing aplaudit, però el principal culpable de què el centre de la ciutat sigui petit i insostenible, i que espais com la Rambla, la Plaça Nova, també el carrer Gutemberg i la Plaça del Progrés no acabin d'arrencar. És el principal culpable del desgavell de mobilitat a la zona de la Rutlla, carrer del Vall i carrer Major. Penso que és clar i evident que un pàrquing et condiciona, perquè hi has de fer arribar els cotxes. Si no el tinguéssim, el carrer Major podria ser per a vianants, i el Portal de Sant Roc, el carrer del Vall, una part del carrer Sant Quirze, Rutlla i Col·legi potser també. Això faria que el centre de la ciutat fos més gran i, per exemple, la plaça Nova tindria més i millors itineraris per arribar-hi i el seu pàrquing faria servei, el pàrquing de la plaça del progrés tindria molt més sentit, la Rambla guanyaria centralitat i el pàrquing del portal de Sant Roc (pàrquing oblidat!?) faria el seu servei... Obrir la Rambla fins el portal de Sant Roc, donant l'opció de poder anar cap a la Plaça del Progrès o al pàrquing del Portal de Sant Roc, sí. No comparteixo, però, deixar pujar fins el carrer Goleta, no cal arribar en cotxe just al costat d'on es vol anar.

L'objectiu ha de ser millorar la mobilitat, que nous espais guanyin centralitat i poder desenvolupar espais que els hi costa arrencar. Supeditar tot això a un pàrquing crec que no té molt sentit. És evident que els pàrquings ja els tenim, i que poca cosa es pot fer, però seria interessant que analitzéssim totes les opcions abans de seguir donant pals de cec... El problema no és de mobilitat, no és comercial, és de ciutat, és de planificació, i de fa anys. Cal ser valent, no són moments per prendre decisions de què qui dia passa, any empeny.