Isaac Albert: “La municipalització del sistema educatiu milloraria la qualitat pedagògica a la ciutat”

Seguint el que preveu la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) i en la mesura de treballar per l’apropament dels serveis públics al ciutadà, la coalició Esquerra-MES aposta per reclamar la municipalització del sistema educatiu de la ciutat a la Generalitat de Catalunya. Amb aquesta mesura, s’aconseguiria una gestió del sistema més democràtica, que permetés planificar de manera efectiva i d’acord a les necessitats reals de la ciutat en aquesta matèria.
Per a Isaac Albert, “la municipalització del sistema educatiu capacitaria els ajuntaments per poder donar respostes més eficients a les demandes dels centres educatius”, alhora que, “atorgaria als propis centres de major capacitat de decisió en l’adequació dels seu projectes educatius a la realitat del seu territori”. En conjunt, per a Albert, “mesures que millorarien la capacitat pedagògica de les escoles de la ciutat i en conseqüència, el seu nivell educatiu”.
Entre les propostes del programa electoral d’Esquerra-MES en matèria d’educació, la coalició defensa un model que ofereixi igualtat d’accés a una educació publica de qualitat i gratuïta, adaptada a les necessitats de la ciutat i a cada un dels seus territoris.
Teresa Ciurana, número 5 de la llista electoral, creu que l’apropament del sistema a la realitat de la ciutat, “ens permetria planificar l’oferta municipal de manera eficient i endegar programes socioeducatius en aquelles zones on fossin realment necessaris”.  Al mateix temps, Ciurana creu que la ciutat ha de seguir lluitant per aconseguir que es facin realitat els equipaments educatiu programats a la ciutat, que “suposarien una millora substancial en aspectes com la facilitat d’accés a educació de qualitat a la ciutat, propera i de qualitat, tant per alumnes com per al professorat”.
Esquerra-MES es compromet a més a promoure programes d’adequació dels itineraris per arribar a les escoles, que millorin la seva eficiència per als implicats i per a la resta de la ciutadania; Actualitzar periòdicament el mapa escolar d’acord amb la realitat de la ciutat; Millorar els programes de l’Escola de Municipal de Música,ampliant l’oferta, de l’Escola d’Arts Aplicades, que esdevingui centre de referència, o l’oferta de Cicles Formatius, promovent la relació entre els centres, les empreses de la ciutat i les administracions. Un seguit de propostes adreçades a aconseguir una xarxa educativa no segregadora i defensora de l’equitat i la qualitat.