Esquerra-MÉS aposta per un model de mobilitat segur, sostenible i saludable

Cal un transport públic de qualitat, per cobrir les necessitats de la ciutadania

La mobilitat i el transport són un dels temes que més preocupa a la ciutadania de Terrassa quan són consultats sobre què milloraria de la seva ciutat perquè esdevingui un espai on viure-hi el present, i sobretot, construir-hi el futur. Perquè sigui una realitat, cal creure en una Terrassa viva, que es re interpreti i es transformi amb rapidesa i agilitat per tal d’assolir altes quotes de qualitat de vida, on la modernitat, l’eficiència, la sostenibilitat i la proximitat siguin valors que es transmetin des de la ciutadania.
La candidatura a l’alcaldia de Terrassa Esquerra-MÉS creu en un model de mobilitat que se sustenta en la utilització del transport públic, la bicicleta i els desplaçaments a peu, a més de promoure l’ús racional del transport privat, com el punt de partida per a una ciutat ben connectada i amb bones comunicacions. En aquest sentit, el candidat Isaac Albert, creu que “Terrassa, tot i que pot recorreguda a peu, presenta uns dèficits de transport interurbà que han de ser solucionats per aconseguir connectar  les principals zones d’activitat econòmica”. D’aquesta manera, segons Albert, “s’aconseguiria una xarxa viària ben dimensionada i adaptada als reptes de futur de la ciutat”.
Esquerra-MES aposta per promoure els desplaçaments en transport públic, en bicicleta i a peu, com a solució a la congestió existent a les vies urbanes i interurbanes de la ciutat. Alhora, proposa un seguit de mesures entorn a la utilització del transport públic i privat sostenible, com la bicicleta o serveis amb vehicles elèctrics lleugers, amb punts de lloguer o de recarrega a la ciutat.
Carme Labòria, número dos de la candidatura, creu que “hem d’aconseguir que la ciutadania prengui consciència que s’ha de racionalitzar l’ús del transport privat”, però això no és possible “si no es disposen de serveis eficients i adaptats a totes les necessitats”. Amb un model de mobilitat basat en el transport urbà “Terrassa serà més segura, més sostenible i més saludable”.
Finalitzar el Pla de Mobilitat Urbana 2011-15; Reclamar a les instàncies corresponents la finalització de la xarxa d’estacions de tren;  Revisió del servei de concessió dels autobusos urbans i la possible prestació del servei mitjançant un model d’iniciativa i gestió publica; O la reclamació a l'ATM per incloure Terrassa dins la zona 2 del sistema tarifari integrat, són algunes de les mesures proposades per Esquerra-MÉS en l’àmbit de mobilitat.